2020-10-26 14:01Pressmeddelande

Gudmundson lämnar som presschef för KD

Kristdemokraternas logotypLogotyp

Kristdemokraternas presschef Per Gudmundson lämnar sin tjänst för att återvända till journalistiken.

- Det har varit lärorika, stimulerande och inte minst roliga år på Kristdemokraternas kansli. Jag är tacksam för att ha fått arbeta med alla begåvade politikproffs. Och även om jag har fått ett oemotståndligt erbjudande om att komma hem till den skrivna journalistiken igen, så kommer jag att sakna medarbetarna i KD.

- Per har med sin gedigna erfarenhet och entusiasm gjort fina insatser i en för partiet och svensk politik omvälvande tid. När Per nu går vidare till en ny spännande utmaning önskar vi honom lycka till och inte minst ett varmt tack från mig och partiet, säger Ebba Busch.

Gudmundson gör sin sista arbetsdag hos Kristdemokraterna den 6/11. Sabina Bernhardsson tillträder som tillförordnad presschef den 9/11.

Frågor hänvisas till stabschef Tobias Karlström: tobias.karlstrom@kristdemokraterna.se