2019-10-28 12:28Pressmeddelande

Inför rikstinget i Umeå: handlingarna presenteras

Peter Kullgren, partisekreterarePeter Kullgren, partisekreterare

Den 8-10 november samlas Kristdemokraterna för riksting i Umeå. Rikstinget är Kristdemokraternas högsta beslutande organ som fastställer övergripande styrdokument och stadgar, förrättar erforderliga val och behandlar motioner. I år behandlas bland annat två propositioner från partistyrelsen, om landsbygd och integration, samt 299 motioner.

Partisekreterare Peter Kullgren är tillgänglig för att besvara eventuella frågor om rikstingets beslutsprocesser tisdagen den 29 oktober klockan 13-14. Då kommer handlingarna också att finnas på papper för den som önskar.

Rikstingshandlingarna finns också tillgängliga här.

Tid: Tisdagen den 29 oktober kl 13-14.
Plats: Kristdemokraternas riksdagskansli, föranmälan krävs.

För mer information:
Diana Ayoub
Pressekreterare för partisekreteraren

Kristdemokraterna är ett politiskt parti som bildades 1964. Kristdemokraterna arbetar för ett samhälle där alla tar ansvar och bryr sig om varandra. Våra mest prioriterade områden är barn och familj, jobb och äldres ekonomi, vård och omsorg samt trygghetsfrågor. Vi vill göra Sverige till världens bästa land att växa upp i. Vår politik kännetecknas av vår syn på familjens betydelse, på det civila samhällets viktiga roll och politikens gränser.