2020-04-22 12:59Pressmeddelande

Kristdemokraterna presenterar krispaket för civilsamhället och föreningssverige

Jakob Forssmed, ekonomiskpolitisk talesperson KDJakob Forssmed

Civilsamhället och föreningssverige betyder särskilt mycket i kriser. Det är då behoven av insatser och gemensamma krafter är som störst. De statliga åtgärder som vidtagits för att minska smittspridningen av coronaviruset har inneburit en ökad isolering, ensamhet och risk för utsatthet innanför hemmets dörrar. Barnens rätt i samhället (BRIS) har sett en kraftig ökning i antalet samtal. Många äldre vänder sig till ideella samtalslinjer för att ha någon att prata med. Samtidigt påverkas civilsamhället och viktig verksamhet svårt av den ekonomiska nedgången som också syns inom näringslivet.

Torsdag 23 april presenterar Kristdemokraternas ekonomiskpolitiske talesperson Jakob Forssmed politiska åtgärder för civilsamhället och föreningar i Coronakrisen.

Tid: 10:30
Plats: Riksdagens pressrum i kammarfoajén.

För mer information:

Joel Apelthun