2020-02-03 12:53Pressmeddelande

Kristdemokraternas kommun- och regionpolitiska dagar 2020

Ebba Busch Thor, partiledareEbba Busch Thor, partiledare

Varmt välkommen till Kristdemokraternas kommun- och regionpolitiska dagar 20-21 mars!

Dagarna inleds på Clarion Sign Hotel på Norra Bantorget fredagen den 20 mars, med tal av partiledaren och efterföljande presskonferens. Partisekreteraren hälsar välkommen kl 13.00.

Ebba Busch Thor håller tal kl 13.20 på Clarion Sign Hotel, efter vilket följer presskonferens med möjlighet till enskilda intervjuer. Ackreditering krävs. Anmälan till presskonferensen ska göras senast den 28 februari.

Klicka här för anmälan.

Därefter beger sig Kristdemokraterna till sjöss. Resten av evenemanget äger rum på fartyget Cinderella Viking Line som ska färdas till Mariehamn tur och retur. Journalister har möjlighet att följa med på konferensen ombord, där partiet håller seminarier om bland annat trygghet, sjukvård och balans i ekonomin.

För mer information om resan med Cinderella Viking Line, kontakta presschef Per Gudmundson.
per.gudmundson@kristdemokraterna.se
0730-88 91 79

För mer information om kommun- och regionpolitiska dagarna, kontakta pressekreterare Naomi Abramowicz.
naomi@kristdemokraterna.se
0761-30 29 78

Kristdemokraterna är ett politiskt parti som bildades 1964. Partiordförande är Ebba Busch Thor sedan 2015. Kristdemokraterna sätter människovärdet främst och vill prioritera det som är nödvändigt för att bygga ett samhälle som håller ihop. Vården, äldrefrågorna och tryggheten är våra prioriterade frågor.