2021-04-16 13:30Pressmeddelande

Stefan Gustafsson från Sävsjö är årets kristdemokrat

Stefan Gustafsson, Sävsjö kommun. Stefan Gustafsson, Sävsjö kommun.

Stefan Gustafsson, kommunstyrelsens ordförande i Sävsjö, är årets kristdemokrat.

Stefan Gustafsson har en lång och gedigen erfarenhet som kommunpolitiker i Sävsjö kommun. Han har under lång tid arbetat för att bygga politiken underifrån, med ett starkt medborgarfokus och ständigt med sin kommuns bästa för ögonen.

Kristdemokraternas andre vice partiordförande Bengt Germundsson motiverade utmärkelsen med att Stefan är en politiker som alltid söker pragmatiska lösningar, med en vilja att samverka och ha goda relationer. Han har varit instrumentell för Kristdemokraterna i Sävsjö under många år och var vid sitt tillträdande det yngsta kommunalrådet som dittills funnits i sin kommun.

- Det är för mig så otroligt hedrande och roligt att idag få bli utnämnd till årets kristdemokrat. För mig är detta en av de allra finaste utmärkelserna jag kan tänka mig men det är också en uppmuntran för hela det fantastiska team av kristdemokrater som vi har i Sävsjö kommun, säger Stefan Gustafsson.

Stefan Gustafsson är det kommunalråd och kommunstyrelseordförande som nu har haft uppdraget längst i hela Jönköpings län.

- Tillsammans med hög ambition, envishet och optimism har vi i partiavdelningen jobbat långsiktigt för våra kommuninvånares bästa. Det har gett oss stort oss stort förtroende och numera rollen som kommunens största parti, säger Stefan Gustafsson som tycker utmärkelsen ger energi fram mot valrörelsen 2022.

- Denna fina utmärkelse ger oss inspiration att fortsätta arbetet med full fart mot valet 2022!

Efter valet 2018 utsågs Stefan Gustafsson till kommunstyrelsens ordförande i Sävsjö kommun för sjätte gången i rad.

Stefan Gustafsson mottog utmärkelsen som årets kristdemokrat under Kristdemokraternas kommun- och regionpolitiska dagar som arrangeras 16-17 april.