2019-10-25 11:40Pressmeddelande

Välkommen till Kristdemokraternas riksting i Umeå

Foto: Henke OlofssonFoto: Henke Olofsson

Den 8-10 november samlas Kristdemokraterna för riksting i Umeå. Rikstinget är Kristdemokraternas högsta beslutande organ som fastställer övergripande styrdokument och stadgar, förrättar erforderliga val och behandlar motioner.

I år behandlas bland annat två propositioner från partistyrelsen, om landsbygd och integration, samt 299 motioner. Journalister är varmt välkomna att bevaka evenemanget.

OBS! Anmälan mottages senast den 27 oktober.
[ https://forms.kd.nu/rikstingmedia19/ ] Länk till ackreditering

Du får detta pressmeddelande eftersom du finns i vår sändlista för pressmeddelande. Vill du inte längre ha pressmeddelande från Kristdemokraterna, vänligen mejla till press@kristdemokraterna.se.

Kristdemokraterna är ett politiskt parti som bildades 1964. Kristdemokraterna arbetar för ett samhälle där alla tar ansvar och bryr sig om varandra. Våra mest prioriterade områden är barn och familj, jobb och äldres ekonomi, vård och omsorg samt trygghetsfrågor. Vi vill göra Sverige till världens bästa land att växa upp i. Vår politik kännetecknas av vår syn på familjens betydelse, på det civila samhällets viktiga roll och politikens gränser.