2020-03-09 15:23Pressmeddelande

Mjölkens dag i riksdagen 2020

Magnus OscarssonMagnus Oscarsson

På årets Mjölkens dag uppmärksammas regelbördan som många lantbrukare känner av. Temat för dagen är god myndighetsutövning. Det som ska diskuteras är lantbrukarnas syn på myndighetskontakt, regeldjungeln, kommunal miljötillsyn och miljötillstånd.

Torsdag den 12 mars samlas mjölkbönder, företrädare för olika delar av livsmedelsindustrin och riksdagsledamöter i riksdagen. Inbjudare är Kristdemokraterna i samarbete med LRF Mjölk.

Medverkar gör bland andra LRF:s ordförande Palle Borgström, Jordbruksverkets näringslivschef och chefsveterinär Håkan Henrikson, Arla Foods VD Patrik Hansson, Ordföranden för Sveriges Mjölkbönder Stefan Gård, med flera. En paneldiskussion kommer också att ske mellan riksdagens samtliga partier.

Tid: 12 mars 12:55 -15:45
Plats: Förstakammarsalen, Riksdagen

Den som inte har riksdagsackreditering anmäler sitt deltagande till magnus.oscarsson@riksdagen.se.

För mer information:
Magnus Oscarsson
Riksdagsledamot
Landsbygdspolitisk talesperson
tel. 08-786 42 23
mobil. 072-538 41 08

hemsida:
www.kristdemokraterna.se

Kristdemokraterna är ett politiskt parti som bildades 1964. Partiordförande är Ebba Busch Thor sedan 2015. Kristdemokraterna sätter människovärdet främst och vill prioritera det som är nödvändigt för att bygga ett samhälle som håller ihop. Vården, äldrefrågorna och tryggheten är våra prioriterade frågor.